Tuesday, December 9, 2008

KEPUTUSAN ANUGERAH PERTISA 2008

Penyanyi Lelaki Popular
Joseph Majakui

Penyanyi Wanita Popular
Esther Aplonius

Pelakon Lelaki Popular
Ampal

Pelakon Wanita Popular
Clarice John Matha

Lagu Paling Popular
Sayang Kinabalu

Telemivie Paling Popular
Orang Kita 1

Artis Paling Popular
Ivye Alexandra

Anugerah Khas
1. Anugerah Khas Tokoh Lagu Tempatan - Asmin Mudin
2. Anugerah Khas Lakonan - Abu Bakar Ellah a.k.a Ampal
3. Anugerah Khas Utama - Mendiang John Gaisah

DFM Bilang:
Nah..inilah keputusan di Malam Anugerah Pertisa 2008 yang telah berlansung pada 6hb December 2008 yang baru lepas. Mungkin rezeki saya belum ada untuk terpilih dalam senarai akhir pencalonan (Top 5) untuk semua kategori yang saya dicalonkan, tapi dapat sama-sama
menyertai dan memeriahkan malam anugerah itu sudah memberi satu kepuasan pada diri saya. Kalah menang memang adat pertandingan. So harap-harap anugerah seperti ini akan terus diadakan supaya saya dapat lagi dicalonkan pada tahun depan. Hahaha!!! Anyway Tahniah saya ucapkan kepada semua artis yang telah memenangi anugerah tersebut lebih-lebih lagi kawan rapat saya si Ivy Alexandra yang telah memenangi Anugerah Artis Paling Popular. Mau minta belanja minum di Pusakag ni tau Ivy! hahaha!!!

2 comments:

George Duat said...

Tapi.... yg saya hairan.. kenapa sa susah2 send tu full length mp3 DFM sama somebody.. konon-kononnya utk bikin montage for the 5 finalists.. last-last teda pun masuk finalist.

Ndak payah la bah minta.. hmmm...

Danny F. Malinggi said...

Ya ba kan gogds! heran jg sia! dulu dorang minta jpeg cover album pastu tinggal 1 hari lagi mlm pertisa minta mp3 plak! ujung2 teda pun apa2! ekekeke...padahal time tu, dorang tau sdh ba kan
sapa2 yang masuk top 5. hemmm...mungkin mo dpt mp3 for free baitu kali!