Friday, September 17, 2010

PESTA BELIA KEUSKUPAN KE-11 (PBK – 11)











Pada 7-9-2010 yang lepas saya bersama dengan rakan-rakan seperjuangan dalam bidang nyanyian telah melaksanakan tangggungjawab sosial kami untuk melayani belia-belia dari seluruh negeri Sabah. Pada 7-9-2010, salah satu program yang dianjurkan pada hari tersebut adalah program Tematik yang berkonsepkan “Praise and Worship”. Saya dan 8 orang lagi diberi tanggungjawab ini untuk menyampaikan lagu-lagu ketuhanan dan berharap bahawa semua mesej yang disampaikan melalui lagu-lagu pujian terhadap kebesaran Tuhan dapat menyentuh setiap hati dan jiwa para belia yang menyertai PBK ke 11 yang pada tahun ini telah diadakan di Sacred Heart Cathedral, Kota Kinabalu. Mereka yang terlibat dalam program tematik tersebut dan berperanan sebagai “worshiper” adalah Betcy Michael, Atama, Miguel, Georgia Joy, George Jr. , Esther Clement T. , Christina Joseph, Chrispine Joseph dan saya sendiri Danny FM.

Pelbagai rintangan kami hadapi bermula dari sesi latihan sehinggalah pada malam 7-9-2010 telah kami harungi dengan tabah. Apa pun dugaan dan cabaran yang melanda, kami percaya bahawa apa yang kami semua lakukan ini adalah untuk Tuhan. Secara peribadi, inilah peluang untuk saya berbakti kepada agama saya sendiri sebagai tanda terima kasih saya kepadaNya atas semua yang telah dikurniakan kepada ku dan selepas sahaja kami semua selesai menunaikan tanggungjawab kami, terasa kepuasan di hati saya sendiri dan seluruh team yang telah menjayakan PBK – 11 ini.

1 comment:

donny said...

Hello Danny nunu khabar? aramai tie blog :)