Sunday, November 23, 2008

Pengalaman Naik Helikopter

Mula-mula naik mcm best ja!...steady ja kunun!
Aiseymen!! siap senyum-senyum lagi kunun!!

Atukoi!!

Air terjun di Maliau Basin

Mau lain-lain sdh sia rasa ni!!

Maliau Basin...

Hemmm...mau muntah sdh rasa dia ni...first time naik heli
la katakan...so inda biasa...betul2 mo muntah sia ooo...

Kapten kami hari tu... nama dia Kapten Francis...

Nah...buli nampak ofis sia di Sandakan..batu 7...

Airport Sandakan

Inilah helikopter yang kami naik


Inilah pengalaman sia naik heli for the first time. A big thanks to Jabatan Perlindungan Alam Sekitar for giving me the chance to fly with them. Itu heli dari Sabah Air. Mula-mula memang best la...tapi lama-lama sdh di atas sana...hemmm mula-mula mcm mo pening... lama-lama rasa mo muntah plak...tapi sia tahan ja berabis...sampai tu kapten tanya sia.. "Danny! ok kah?" sa bilang ok la kunun....trus dia kasi terbang tu heli turun naik turun naik.. mo seksa sia la ba tu kunun...adui... peningnya Tuhan saja yang tahu...itu muntah pun macam mo kluar sdh dari mulut... tapi sitaring jg ba kunun ni...brabis menahan...so inda jugalah jd muntah!hahahahaha!....satu pengalaman yang menyeronokkan but at the same time menyeksakan... hahaha!... sdh turun...dorang tanya.. mo naik lagi ka? i said no thank you!! hahaha!

DFM Bilang:
Dulu mengidam naik helikopter...sdh naik barulah sia tau best ka inda! hehe!!

2 comments:

Pirut said...

hehe.. great experience brother!! :) c francis nda bawa kamurang p nyanyi2 kah? hehe.. dia ok tu.. kalau ko kamcing lai sama operator durang d opis tu.. c thomas, mesti ko rasa sesuatu yang baik punyaaaaaaa... hehehe..

markiekadus said...

bah, danny, cuba ko pura-pura bawa derang pakai helikopter pigi sini opis... buli juga kita minum kupi skijap... wakakakaka...

Maliau Basin, tempat yang sia betul-betul mo pigi... bila lah tepigi nie... wekekekeke