Wednesday, March 18, 2009

14HB MAC 2009 - FINAL JUARA LAGU DUSUN SABAH VFM









Joanna, Linda & Diana

The crowd

Me singing with my dancers



George Jr, DFM & Christina



Georgia Joy & DFM





Pertandingan Juara Lagu Dusun Sabah VFM yang berlansung di Dewan Masyarakat Ranau pada 14hb Mac 2009 yang lalu berjalan dengan lancar sekali tanpa sebarang masalah yang tidak diingini. Syukur pada Tuhan kerana saya telah berjaya menjalankan tanggungjawab saya pada malam itu dengan baik. Secara peribadi, saya berasa puas hati dengan persembahan saya pada malam itu, kalau masih ada pihak yang merasakan persembahan saya belum cukup baik, maka saya dengan hati terbuka memohon maaf sekiranya apa yang saya persembahkan itu belum mencapai standard yang diinginkan, kerana saya rasa saya sudah buat yang terbaik pada malam itu. Walaupun saya gagal merangkul sebarang anugerah, saya tidak menyesal kerana pada malam itu saya sudah membuat persembahan nyanyian yang terbaik bagi diri saya. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada dua orang penari saya George Jr. Binsol dan pasangannya Christina Joseph kerana sanggup mengambil cuti tanpa gaji semata-mata untuk membantu saya dalam membuat persembahan pada malam final itu. Both of them did a good job, walaupun hanya sempat berlatih beberapa hari sahaja sebelum malam final itu, tapi komitmen mereka amat saya hargai. Thank you so much Neo & Christina! To my koupusan Georgia Joy, thank you so much honey for being there with me and support me in every angle, jadi make up artis lagi honey kan! Haha! To Honey, Neo and Christina, walaupun ada cakap2 yang kurang enak didengar, saya sedikit pun tidak ambil kisah, kerana apa yang saya tahu, we all did a good job! To Gogds, thank you! your ideas inspired me to do some changes in my performance and I did, hope you like what you saw that night! To my parents and untie flora, thank you so much for your support whom all the way came from Papar just to witnessed their son competing in the final!

Final JLD telah memberikan saya satu pengalaman yang tidak akan saya lupakan, lebih-lebih lagi apabila dapat bersaing dengan nama-nama besar seperti Linda Nanuwil. Memang bestlah malam itu. Kepada Ben, Leonard and Joanna, tahniah di atas kemenangan kalian. Kemenangan kalian, kemenangan kita bersama! Yang penting kita memartabatkan lagu-lagu Dusun agar mencapai satu standard yang lebih tinggi lagi!

Ucapan daripada Datuk Masidi juga telah membakar semangat kami sebagai artis tempatan. Jika apa yang diucapkan tersebut menjadi kenyataan, maka kami sebagai artis tempatan Sabah bolehlah cari makan dengan menjual bakat dan suara kami selepas ini.

Kepada SabahVFM, RTM Kota Kinabalu, terima kasih banyak-banyak kerana sudi memilih saya sebagai salah seorang finalis untuk Juara Lagu Dusun 2008. Walaupun saya tidak memenangi sebarang anugerah, but to be able to sing and represent my very own song in the final is a big achievement for me and I’m proud of it! Satu pengalaman yang tidak akan saya lupakan!

Akhir sekali, ribuan terima kasih kepada semua penonton yang hadir pada malam itu. Terima kasih yang tidak terhingga dengan tepukkan dan sokongan kalian kepada kami semua yang bertanding pada malam itu. Tanpa anda siapalah kamikan!


DFM Bilang:
Nasib baik betul kami dapat tempat tinggal di sekitar pekan Ranau. When we made some booking, full house ba semua hotel. Tapi nasib baiklah on that day Penginapan Seri Bayu ada satu bilik kosong! Selamat! Kalau inda adalah kami kena tinggal jauh sikit dari pekan Ranau. Syukur! Disini saya ada upload beberapa gambar yang sempat saya ambil sekitar malam final JLD.

No comments: